Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Lututów oraz podległych obiektów i infrastruktury w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
14 listopada 2019

 

 

  1. Nazwa oraz adres Zamawiającego.

Nazwa Zamawiającego:

Gmina Lututów

 

REGON: 730934683

 

NIP: 9970132793

 

Miejscowość: Lututów

 

Adres: 98-360 Lututów,                ul. Klonowska 8

 

Tel./fax.: 43 8714052

 

 

działająca w imieniu i na rzecz :

Nazwa:

Gmina Lututów

 

REGON: 730934683

 

NIP: 9970132793

 

Miejscowość: Lututów

 

Adres: 98-360 Lututów,

ul. Klonowska 8

 

Tel./fax.: 43 8714052

 

 

Adres strony internetowej, na której jest udostępniana specyfikacja istotnych warunków zamówienia (dalej: „SIWZ”) i wszystkie informacje związane z prowadzonym postępowaniem o zamówienie publiczne: www.www.lututowgmina.pl

  1. Tryb udzielenia zamówienia.
  2. Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity U. z 2019, poz. 1843.), zwanej dalej „Ustawą” o wartości przedmiotu zamówienia, poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy.
  3. Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
    1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. U. z 2019, poz. 1843),
    2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r.       1126),
    3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.12.2017 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r.  2477).

 

III. Opis przedmiotu zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Lututów oraz podległych obiektów i infrastruktury w okresie od 01.01.2020 r. – do 31.12.2020 r.

Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne ( tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z późn. zm.), zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do w.w. ustawy oraz przepisami ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z  2019 r. poz. 1145 ze zm.).

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:

  1. Wykaz i charakterystyka obiektów w Gminie Lututów – Załącznik nr 4 do SIWZ
  2. Szacunkowe zużycie energii elektrycznej dla poszczególnych grup taryfowych w okresie od01.2020 do 31.12.2020 w obiektach Zamawiającego wynosi 880470 kWh – załącznik nr 4 do SIWZ
  3. Opis Przedmiotu Zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień:

09310000-5- elektryczność

65310000-9- przesył energii elektrycznej

  1. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego na podstawie odrębnej umowy  w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy.  Maksymalny zakres zamówień uzupełniających wynosi 20 % zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające dotyczą zwiększenia zakresu dostawy energii elektrycznej  i usługi dystrybucji objętych niniejszym zamówieniem.

  1. Termin wykonania zamówienia.

Termin realizacji zamówienia określa się na okres od 01-01-2020 r. do 31-12-2020 r., jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków określonych przez OSD.

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1/  Posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z późn. zm.), zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ustawy Prawo energetyczne oraz przepisami ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, oraz

2/  Posiadają zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (w przypadku wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej (w przypadku wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).

 

2 . Wykonawcy, którzy spełniają  wymogi określone w podpunkcie 1 i 2 i chcą   ubiegać się   o udzielenie zamówienia złożą w nie później niż na dzień składania ofert,  następujące  oświadczenia :

1/ dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – zał. nr 3 do SIWZ,

2/ dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania -  zał. nr 2 do SIWZ.

  1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia:

 

  1. 4. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie dokumentów przedłożonych przez wykonawcę metodą: spełnia/ nie spełnia.
  2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
  3. Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
  4. Zamawiający wymaga zatrudniania na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:

-  dostawa energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Lututów oraz podległych obiektów i infrastruktury w okresie od 01.01.2020 r.– do 31.12.2020 r.

  1. Zamawiający nie przewiduje wpłacenia wadium.

 

 

 

 

 

VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA

 

  1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 25a, ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( załącznik nr 3 do SIWZ ) i oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania (załącznik nr 2 do SIWZ) , należy przedłożyć:

 1/ Koncesję na prowadzenie działalności w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

2/ Oświadczenie wykonawcy, że ma zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (w przypadku wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej (w przypadku wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).

3/ aktualny odpis  z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 25a  ust. 1  ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  1. Dokumenty podmiotów zagranicznych

1.. Jeżeli w miejscu zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

  1. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

.

VIII. OFERTA WSPÓLNA ( NP.: KONSORCJUM LUB SPÓŁKA CYWILNA )

 

  1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ( wykonawcy występujący wspólnie ) są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu  o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

W takim przypadku należy do oferty dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo powinno mieć formę oryginału lub kopii poświadczonej za  zgodność przez notariusza.

 

 

  1. Wykonawcy występujący wspólnie składają jedną ofertę, przy czym:
    • wymagane oświadczenia i dokumenty – wskazane w dziale VII ust. 1, pkt 1 i 2  SIWZ – składa każdy z  wykonawców,
    • pozostałe dokumenty Wykonawcy mogą złożyć wspólnie .
  2. Oświadczenia, formularze, dokumenty składa i podpisuje w imieniu wszystkich wykonawców – Pełnomocnik, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1.
  3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym.
  4. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

 

 

  1. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów
  2. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, przy czym każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. .

Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami treści SIWZ będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego www.lututow.bip.cc

  1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  2. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 2 lub dotyczy udzielonych już  wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
  3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w   2.
  4. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej. 
  5. Do kontaktu z Wykonawcą uprawniony jest:

- Ryszard Pichlak – e-mail: ryszard.pichlak.lututow@gmail.com, faks: 43 8714057  w zakresie procedury,

- Mirosław Grela – e-mail: lututow@gminy.pl, faks: 43 8714052  w zakresie przedmiotu zamówienia,

Zamawiający urzęduje w następujących dniach roboczych i godzinach:

  • 00 do 15.00, z wyjątkiem środy: 800 do 1600

Wszelką korespondencję dotyczącą prowadzonego postępowania należy kierować na adres Zamawiającego.

 

  1. Termin związania z ofertą

Termin związania ofertą wynosi 30 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przez upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres nie dłuższy jednak niż 60 dni. 

 

 

  1. Opis sposobu przygotowania oferty
  2. Oferta powinna zostać przygotowana zgodnie z wymogami zawartymi w SIWZ, w języku polskim i w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.
  3. Do oferty należy dołączyć wymagane w SIWZ załączniki potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. W odniesieniu do dokumentów i oświadczeń, których formularze stanowią załączniki do SIWZ zaleca się ich sporządzenie według tych formularzy.
  4. Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.
  5. Oferta powinna być sporządzona czytelnym pismem. Zalecane jest sporządzenie oferty na komputerze lub maszynie do pisania.
  6. Ofertę należy sporządzić w taki sposób, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i zabezpieczone przed zdekompletowaniem.
  7. Oferta powinna zostać złożona w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej zapoznanie się
    z jej treścią, opatrzonej nazwą Wykonawcy oraz oznaczeniem: Oferta na wykonanie zadania pt.” Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Lututów oraz podległych obiektów i infrastruktury w okresie od 01.01.2020 r. – do 31.12.2020 r”. Nie otwierać przed dniem 27.11.2019 r. przed godz. 11.00”
  8. Oferta powinna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, a wszystkie jej strony parafowane. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji Wykonawcy dla osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć odpowiednio dokumenty potwierdzające to uprawnienie lub pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej przez notariusza i dokumenty, z których wynika upoważnienie do udzielenia tego pełnomocnictwa w imieniu Wykonawcy.
  9. Wszelkie poprawki w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
  10. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert określonym w niniejszej SIWZ. Powiadomienie powinno być dostarczone w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego oraz opatrzonej pełną nazwą i adresem Wykonawcy i oznaczonej dodatkowo napisem „ZMIANA” lub „WYCOFANIE” oferty na „Dostawę energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Lututów oraz podległych obiektów i infrastruktury w okresie od 01.01.2020 r. – do 31.12.2020 r.” Do wniosku o zmianę lub wycofanie oferty Wykonawca dołączy stosowne dokumenty, potwierdzające, że wniosek o zmianę lub wycofanie został podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
  11. Zaleca się sporządzenie oferty na Formularzu Oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
  12. Tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie zostaną ujawnione, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w 86 ust. 4 ustawy,

XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

  1. Oferty należy złożyć nie później niż do dnia 27-11-2019 r. do godziny 1000 w pok. nr 7 . Urząd Gminy w Lututowie, ul. Klonowska 8.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27-11-2019 r. o godz. 1100 w pok. nr 14, Urząd Gminy w Lututowie, ul. Klonowska 8.
  3. Zamawiający bezpośrednio przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Następnie ogłosi:
  • nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego oferta jest otwierana,
  • cenę ofertową obejmującą wykonanie przedmiotu zamówienia, termin wykonania zamówienia oraz warunków płatności .
  1. O kolejności otwarcia ofert decydować będzie kolejność ich wpływu.
  2. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące:

1/ kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

2/ firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli ofertę w terminie,

3/ ceny, terminu wykonania zamówienia, oraz warunków płatności zawartych w ofertach.

 

 

 

 

XIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny oferty

  1. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie kryterium:

- cena :                                  100 %

 

  1. Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1 ustawy.
  2. Oferta Wykonawcy, który zaoferował najniższą cenę otrzyma 100 pkt, każda następna otrzyma punktację obliczoną według poniższego wzoru:

Liczba punktów oferty = (cena oferty najniżej skalkulowanej x 100): cena oferty ocenianej.

  1. Ocena będzie dokonana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała największą liczbę punktów.
  3. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. ,

 

 

XIV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty.

  1. Wykonawca zobowiązany jest do podania cen zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1do SIWZ. Ostateczna wysokość wynagrodzenia może być inna, jeżeli będzie to wynikało z rzeczywistego zużycia energii elektrycznej przez Zamawiającego.
  2. Podane ceny w formularzu ofertowym powinny zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
  3. Warunki wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany::

1/ stawki podatku od towarów i usług,

2/ wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnych wynagrodzeniu za pracę,

3/ zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne

- jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
  2. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o:

            1/ wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę i  siedzibę Wykonawcy a także punktację     przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny i łączną punktację,

            2/ Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,

            3/ Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone,

            4/ unieważnieniu postępowania. 

            - podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

  1. W zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający poda termin zawarcia umowy ustalony w sposób zgodny z art. 94 Ustawy o zamówieniach publicznych.
  2. Zamawiający nie przewiduje żadnych dodatkowych formalności przed zawarciem umowy.

 

 

 

XVI. Istotne dla stron postanowienia  umowy

Zamawiający załącza do niniejszej SIWZ istotne warunki umowy, oraz dopuszcza zawarcie umowy z wybranym wykonawcą na wzorze umownym Wykonawcy zatwierdzonym przez Zarząd Spółki, który  uwzględniał będzie postanowienia Zamawiającego.

 

 

 

XVII. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

  1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
  2. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
  • określenia warunków udziału w postępowaniu,
  • wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
  • odrzucenia oferty odwołującego,
  • opisu przedmiotu zamówienia,
  • wyboru najkorzystniejszej oferty
  1. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
  2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
  3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
  4. Odwołanie wnosi się:

- w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 10 dni –jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

  1. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie:
  • 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie
  1. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
  • w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
  • 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia udzieleniu zamówienia;
  1. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert .
  2. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
  3. Zamawiający przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu lub jest udostępniana specyfikacja, wzywając Wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
  4. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie
    3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystę Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
  5. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron.
  6. Zamawiający lub odwołujący może zgłosić opozycję przeciw przystąpieniu innego Wykonawcy nie później niż do czasu otwarcia rozprawy. Izba uwzględnia opozycję, jeżeli zgłaszający opozycję uprawdopodobni, że Wykonawca nie ma interesu w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystąpił; w przeciwnym razie Izba oddala opozycję. Postanowienie o uwzględnieniu albo oddaleniu opozycji Izba może wydać na posiedzeniu niejawnym. Na postanowienie o uwzględnieniu albo oddaleniu opozycji nie przysługuje skarga.
  7. Czynności uczestnika postępowania odwoławczego nie mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony, do której przystąpił, z zastrzeżeniem zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 186 ust. 3, przez uczestnika, który przystąpił do postępowania po stronie zamawiają
  8. Odwołujący oraz Wykonawca wezwany zgodnie z pkt. 11 nie mogą następnie korzystać ze środków ochrony prawnej wobec czynności Zamawiającego wykonanych zgodnie z wyrokiem Izby lub sądu albo na podstawie art. 186 ust. 2 i 3.
  9. Zamawiający może wnieść odpowiedź na odwołanie. Odpowiedź na odwołanie wnosi się na piśmie lub ustnie do protokołu.

W przypadku uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie Wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden Wykonawca

Załączniki:

  1. Załącznik nr 1 - Formularz oferty.
  2. Załącznik nr 2 – Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy.
  3. Załącznik nr 3 – Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
  4. Załącznik nr 4 – Wykaz i charakterystyka obiektów oraz szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie od 01-01-2020 r. do 12.2020 r.
  5. Załącznik nr 5 Istotne warunki umowy.
  6. Załącznik nr 6 – Wzór oświadczenia o posiadaniu umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umożliwiającej świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego.

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy
Data utworzenia:2019-11-14
Data publikacji:2019-11-14
Osoba sporządzająca dokument:Monika Bąk
Osoba wprowadzająca dokument:Monika Bąk
Liczba odwiedzin:914